Audrey Horne – Waiting For The Night

De uit het Noorse Bergen afkomstige Audrey Horne heeft de afgelopen jaren niet alleen indruk gemaakt met hun aanstekelijke hardrock op plaat, maar vooral ook live. Deze uitstekende live band heeft dat gelukkig ook vastgelegd voor hen die dit nog nooit hebben ervaren. Via Napalm Records komt Audrey Horne met Waiting For The Night, wat hun eerste liveplaat ooit is.

De nummers op Waiting For The Night zijn opgenomen gedurende twee shows in 2018 in hun thuisstad. De release neemt de luisteraar mee door het gehele oeuvre van deze rockers. De band start op de release met ‘This Is War’. Daarmee wordt het vuur gelijk hoog opgestookt. Audrey Horne laat horen dat het werk van hun meest recente studioplaat de fans uitzinnig krijgt.

Voor wie het niet weet – schaam je diep – Audrey Horne is een hardrock band waarbij het gitaarspel, de vocalen en de opzwepende ritmes zorgen voor een constante flow aan energie. Denk hierbij aan een combinatie van Foo Fighters, Thin Lizzy, Kiss en Van Halen. ‘Audrevelution’ is daar een uitstekend voorbeeld van. De energie die Foo Fighters in hun muziek weglegt, wordt gecombineerd met het aanstekelijke gitaarspel van Thin Lizzy en Van Halen om qua teksten even pakkend te zijn als Kiss.

Deze release, waarvan ook een versie komt met Blu-Ray waarop vele, vele extra’s en rariteiten te vinden zijn, is ook een mooi beeld van waar Audrey Horne al die jaren voor staat. De band grijpt immers ook terug naar No Hay Banda, wat hun debuutplaat was. Dan blijkt ‘Weightless’ ook al die jaren later nog steeds te rocken.

Audrey Horne is een unieke band die weet wat rocken is. Het feest wordt met Waiting For The Night gewoon doorgetrokken naar de huiskamer of de auto. Deze release viert dat Audrey Horne de live band bij uitstek is voor de hedendaagse hardrockliefhebbers.

Ralf W.