August Kann – How Did All These People Get Into My Room

Het herfst was net begonnen toen de uit het Noorse Ski afkomstige August Kann met zijn nieuwe plaat kwam. Inmiddels heeft de winter zijn intrede gedaan, maar dat is geen reden om deze plaat niet te beluisteren. De plaat met de lange naam, How Did All These People Get Into My Room, is verschenen via MTG Music.

De singer-songwriter, die al op zeer jonge leeftijd in aanraking is gekomen met het spelen van muziek, heeft een warm geluid. Zijn kleine liedjes nemen een gevoel mee van een warme huiskamer waar de open haard aanstaat. Opener ‘Girl Behind The Trees’ is daar een goed voorbeeld van. ‘This Smells Like Paris’, welke ook als single is verschenen, heeft ook nog iets van Simon & Garfunkel in zich. ‘How Did All These People Get Into My Room’ is haast een filosofische ode aan zijn eigen muzikale kunde. De lichte gitaar en strijkers weten hun rol op de achtergrond, dienend, goed te vertolken.

How Did All These People Get Into My Room komt met negen nummers. Deze liedjes duren samen een half uur. De titeltrack is qua lengte de vreemde eend in de bijt. Dat nummer overschrijdt de grens van de vijf minuten, waar de meeste nummers ruimschoots de vier minuten niet halen. ‘This Is Bad’, welke maar iets meer dan twee minuten duurt, is een perfect voorbeeld van de breekbaarheid en kleinschaligheid waarmee August Kann zijn luisteraar inpakt.

De plaat mag dan wel in september zijn uitgekomen, het is misschien wel de ideale plaat voor de wintermaanden. August Kann laat op How Did All These People Get Into My Room een bijzonder fijn, warm gevoel de huiskamer instromen. Heerlijk om naar te luisteren vanuit een luie stoel terwijl de regen neerdaalt in de tuin.