Bambi Chocolate FC – The Way Things Are

Er wordt niet gevoetbald en iedereen heeft het advise gekregen om binnen te blijven. Juist, een mooie tijd om te komen met een nieuwe FC. Regio Eindhoven kent na PSV en FC Eindhoven nu ook Bambi Chocolate FC. Wie het goed begrijpt en dus weet waarom het hier beschreven staat en niet op een site als vi.nl, weet dat het om een band gaat. Het geheimzinnig genootschap van Bambi Chocolate FC komt geheel in eigen beheer met The Way Things Are.

De kracht achter Bambi Chocolate FC is niet alleen de muzikale passie, maar ook Schultenbrau. De plaat is dan ook in Studio Schultenbrau opgenomen. Bij deze band zou dit zomaar een kwinkslag kunnen zijn naar de waarheid. Niet iedereen hoeft alles te snappen. Punk is ook schoppen tegen hetgeen wat men gewend is.

Muzikaal doet Bambi Chocolate FC dat ook. De lo-fi punk klinkt alsof Green Day en Nick Olivieri ergens in een schuurtje samen Sex Pistols willen spelen onder het genot van een goede dosis moed. ‘We All Need To Go’, wat ook typisch is voor deze tijd, zou zo zomaar omschreven kunnen worden.

Op The Way Things Are staan in het totaal dertien nummers. Nu zijn er zielen op deze aardkloot die zeggen dat dit ongeluk brengt. Dat zegt meer over hen. Laat hun lekker het ongeluk krijgen, want duidelijk is dat Bambi Chocolate FC daar niet in mee gaat. De lo-fi punk presenteert zich namelijk op een veelzijdige wijze. Zelfs alleen met gitaar en vocalen weet deze act te vlammen. ‘She Said’ bewijst dat. ‘Hey Girl’ klinkt nog enkele tellen als een obscure opname van Nirvana, waar er ook veel van zijn.

‘Hey Girl’ is sowieso een bijzonder nummer op deze schijf. Hij duurt maar liefst twee minuten en vijfentwintig secondes. Lang! Tenminste, voor wie Bambi Chocolate FC goed begrijpt. Negen van de dertien tracks halen de grens van de twee minuten niet eens en ‘Don’t Care’ heeft het schijt aan mensen die vinden dat een track onder de minuut geen bestaansrecht heeft.

In tijdens dat de wereld bezig is zich te wapenen tegen een naar een lekker biertje vernoemd virus, is het een ander bier dat de aandacht opeist. Indirect dan. Want Bambi Chocolate FC heeft met The Way Things Are een lekkere plaat gemaakt die niet alleen vlamt door de lo-fi kwaliteit, maar ook een ode is aan het biermerk waar geen virus maar wel een studio aan verbonden is.