Company Of Dreams – Company Of Dreams EP

De Nederlandse female fronted band Company Of Dreams vindt haar oorsprong al in 2014. Waar toen het fundament is gelegd door zangeres Deborah en gitarist Ronald, heeft men daarna de band steeds meer opgebouwd. Inmiddels heeft de groep ook zijn eerste release uitgebracht. De EP Company Of Dreams is verschenen aan het eind van 2018.

De EP van Company Of Dreams bestaat uit zes tracks. Het begin is mysterieus. ‘Dreamin’ Of The Future’ opent alsof de band zich heeft laten inspireren door het Oosten. Als daarna de metal losbarts van dit zestal, blijkt dat er een mooie balans in de muziek is gevonden. Waar de progressieve metal de basis vormt van de muziek, zijn ook de invloeden van andere stijlen, zoals de hardrock, goed te bemerken. Daarbij geldt dat de stem van Deborah goed past bij de sfeer die wordt opgeroepen. Dat is ook goed te horen in de opening van ‘Thoughts’.

In de kleine veertig minuten aan muziek op de EP Company Of Dreams is ook goed te horen dat het een voordeel is dat de groep gezegend is met een sterk gitaarduo. Het instrumentale ‘Enchant’ geeft mooi weer dat de band een sterke sound kan wegzetten door de verschillende geluiden van de gitaar. De solo in ‘Thoughts’ onderstreept dat ook. Afsluiter ‘The Secret Of Life’, welke nog meer dan acht minuten duurt en daarmee de langste track van deze EP is, laat daarbij ook nog horen dat het niet gek is als mensen Evanescence als vergelijkingsmateriaal gaan gebruiken.

De zes nummers op de EP Company Of Dreams laten horen dat deze band de zaken goed voor elkaar heeft. Het is nog maar het begin, maar Company Of Dreams laat hiermee horen wel te mogen dromen over een mooie muzikale toekomst.