Jack And Sally – Who We Become EP

Eigenlijk is het een beetje verwarrend. Bij de naam Jack & Sally doet het muzikale brein gelijk denken aan acts als Simon & Garfunkel of in Nederland aan Acda & De Munnik. Echter het blijkt dat Jack And Sally geen zoetsappig duo is, maar een alternatieve rockband uit het Verenigd Koninkrijk. Via Engineer Records komt deze band met de EP Who We Become.

Jack And Sally bestaat uit zanger/bassist Ben Felix, gitarist Joshua Jacobs en drummer Pravir Ramasundaram. Samen hebben zij duidelijk naar vele verschillende facetten van de rockmuziek geluisterd. Opener ‘Superstar’ geeft nog een beetje het gevoel van de alternatieve rock mee, terwijl het drietal in ‘Nevernia’ duidelijk de banden met zowel de punkrock als Foo Fighters aanhaalt. Dat zorgt voor een explosieve, energieke song met veel melodie.

‘Tomorrow’s Revolution’ laat horen dat Jack And Sally tussen het stevige rocken ook nog oog heeft voor rustige passages. Het rustige tussenstuk in deze track zorgt er juist voor dat de korte gitaarsolo die daarop volgt nog meer uit de speakers knalt. De eindriff daar schuwt de flirt met de metal à la Papa Roach niet. ‘Long Way Home’ brengt Jack And Sally in een wat rustiger vaarwater, zonder dat men afstand van de rock neemt. Afsluiter ‘Macy’ laat horen dat Jack And Sally subtiel uit de hoek kan komen als men de piano omarmt. Een verrassende wending, al neemt de punkrock het daar toch weer snel over.

Het klinkt fris wat deze heren doen, het is energiek en het steekt lekker in elkaar. Allemaal redenen om Jack And Sally’s EP Who We Become eens een goede luisterbeurt op luid volume te geven.