Suicidal Angels – Years of Aggression

Op plaat is het een band die ver bovengemiddeld is, maar live gaat daar altijd nog een schepje bovenop. Liefhebbers van thrash metal zien de band dan ook graag komen. Suicidal Angels laat zien waarom Griekenland op bepaalde fronten toch heel erg succesvol is. Inmiddels is het tijd om na drie jaar een neuwe studioplaat uit te brengen. De opvolger van Division Of Blood  heet Years Of Aggression en komt uit via NoiseArt Records.

Deze zevende langspeler van Suicidal Angels is de tweede schijf met lead gitarist Gus Drax in de gelederen. Zijn komst heeft zeker geen windeieren gelegd. ‘Born Of Hate’ is daar een goed voorbeeld van. De band doet daar denken aan een combinatie van Shadows Fall, een vleugje Slayer en een beetje Destruction. De uitwerking is voortreffelijk. De gitaargedreven thrash is doordrenkt van strakke riffs en melodieuze partijen. Daarbij geldt ook dat er genoeg woede en agressie in zit, waardoor Years Of Aggression nonstop vlamt.

De negen tracks op Years Of Aggression  laten ook blijken dat Suicidal Angels niet de thrash metalband is die elk nummer hetzelfde aanpakt. In ‘Bloody Ground’ bewijst de groep op een lager tempo de thrash ook nog op een heerlijke manier te kunnen voorschotelen. De melodieuze intro draagt er mede aan bij dat het nummer een van de langste tracks op de schijf is. ‘D.I.V.A.’ daarentegen haalt de grens van de drie minuten nog niet eens. Daar is de woede van een gehele natie jegens de Europese Unie voelbaar.

Eigenlijk is het heel simpel. Suicidal Angels is een vette band die vette platen maakt. Dat is met Years Of Aggression niet anders. Integendeel. Anno 2019 verplichte kost voor de metalhead. Soms moet je er dan ook niet meer woorden aan spenderen. Snoeihard luisteren en genieten.