Wolf Prayer – Echoes Of the Second Sun

Duitsland heeft een rijke muziekscène als het gaat om gitaarbands. Om je daar een plek in de spotlight toe te eigenen, moet je zorgen dat je de zaken goed voor elkaar heeft. Wolf Prayer tracht dat te doen met de nieuwe langspeler. Via Barhill Records komt het drietal met Echoes Of The Second Sun.

De muziek van Wolf Prayer laat zich omschrijven als een stonerband die grunge speelt, of een grungeband die zich inlaat met stoner dat alles onder het alziend oog van Meneer Fuzz. Oftewel, bedenk hoe Truckfighters, Nirvana en Kyuss samen zouden klinken. Dat is misschien ook wel de beste manier om het meer dan zeven minuten durende ‘Shapeshifter’ te omschrijven. Daarbij durft Wolf Prayer het ook aan om de muziek helemaal weg te trekken om alleen één instrument kortstondig de basis te laten zijn waarop de vocalen hun dansje doen. In ‘New Morning’ is dat goed te horen. Vocaal doet het dan ook weer denken aan The Offspring in de begindagen. Tevens zit er in dat nummer ook nog een geniale ode aan Deep Purple middels de toetsen.

Op Echoes Of The Second Sun staan in het totaal acht nummers. Wie luistert, zal blijven luisteren. Misschien zijn de eerste tonen in ‘Average Man’ nog wel een beetje misleidend, maar als snel is het juiste gevoel te pakken. Deze band acteert in de studio alsof het gewoon een repetitieruimte is waar ingegaan kan worden op elkaars creaties om toch altijd terug te komen bij de basis van het nummer. Dat is muziek maken in de meest pure vorm, in de vorm zoals met ook uit de jaren ’60 en ’70 kent.

Echoes Of The Second Sun is een plaat die goed zal vallen bij de liefhebbers van stoner én grunge, van ‘Truckfighters én Nirvana en van desertrockers én bluesrockers. Wolf Prayer weet met deze plaat de spotlight goed te vinden.

Latest posts by Ralf W. (see all)