Reviews

Aborted (BE)
1 dag 20 uur geleden
Slaegt (DK)
2 dagen 4 uur geleden
Silver P (IT)
2 dagen 21 uur geleden
Maurice van Hoek (NL)
2 dagen 21 uur geleden
Baroeg Open Air (NL)
3 dagen 48 min geleden
MaYaN (INT)
3 dagen 3 uur geleden
Therapy?
3 dagen 18 uur geleden
Joe Bonamassa (USA)
3 dagen 20 uur geleden
Krisiun (BR)
4 dagen 21 uur geleden
Deicide (USA)
5 dagen 21 uur geleden
Albert Marshall (IT)
1 week 2 dagen geleden
Chalice (BE)
1 week 2 dagen geleden
Everlast (USA)
1 week 3 dagen geleden
Cripple Black Phoenix (UK)
1 week 3 dagen geleden
Pale Waves (UK)
1 week 4 dagen geleden
Brant Bjork (USA)
1 week 4 dagen geleden
Circles (AUS)
2 weken 3 dagen geleden
Tantara
2 weken 4 dagen geleden
Pig Destroyer (USA)
2 weken 5 dagen geleden
KIN
Mogwai (UK)
2 weken 6 dagen geleden
Schollenpop (NL)
3 weken 4 dagen geleden
Dee Snider (USA)
4 weken 3 uur geleden
Foscor (ES)
4 weken 1 dag geleden
Man With A Mission (JPN)
4 weken 3 dagen geleden
Crawl (SWE)
4 weken 4 dagen geleden
Doro (DE)
4 weken 5 dagen geleden
Black Tusk (USA)
4 weken 6 dagen geleden
Misery Index (USA)/ Origin (USA)/ Broken Hope (USA)
5 weken 2 uur geleden
Deadly Alliance (NL)
5 weken 6 dagen geleden
Knut Reiersrud (NO)
5 weken 6 dagen geleden

De band Man With A Mission is als geheel niet als alle bands. Ze spelen en acteren met wolvenmaskers op, waardoor de band iets weg heeft van een roedel. Inmiddels staat die populaire groep onder contract bij Century Media. Via die platenmaatschappij bracht het gezelschap onlangs Chasing The Horizon uit.
De eerste singles van deze vijfde studioplaat van Man With A Mission zorgden direct voor veel publiciteit. ‘Dead End In Tokyo’ is geschreven met Fall Out Boys Patrick Stump en werd gebruikt voor de film Shinjuku Swan II, terwijl ‘Dog Days’ gebruikt is voor een reclame van een smakelijk Japans bier. Dat geeft aan dat Man With A Mission een graag geziene gast is. Misschien komt dat ook doordat Man With A Mission zich niet louter bindt aan één genre. Er is hardrock, er is poprock en bij vlagen is het zelfs dansbaar. Tel daarbij op dat de roedel ook de ballade nog in de vingers heeft en het succes kan verklaard worden.
‘Take Me Under’ laat de combinatie van de hardrock met dansbare pop horen. Daarom die die samenwerking in ‘Dead End In Tokyo’ met Fall Out Boy ook niet eens zo gek. De energie druipt er vanaf. Dat het lijkt alsof de Japanners in ‘Sleepwalker’ ook hun eigen taal bij vlagen nog even naar voren schuiven, zorgt ook op dat vlak voor een extra dimensie. ‘Freak It!’ is een gewaagd uitstapje, terwijl ‘2045’ rockt alsof de toekomst al bereikt is. De sound is daarbij erg pakkend, doordat Man With A Mission de stijlen vakkundig weet te mengen. In de break lijkt zelfs The Prodigy van invloed.
Chasing The Horizon onderstreept waarom Man With A Mission in de eigen regio al mateloos populair is. Japanners hebben op veel vlakken een voorsprong op de mensheid en kunnen met Man With A Mission dat ook wel eens op dit gebied hebben.

Adreswijziging

Let op: het adres van de redactie is veranderd. Check hiervoor 'contact', onderaan deze site. 

Like us on Facebook

Wij zoeken jou!

Wij zijn op zoek naar enthousiaste muziekliefhebbers om ons team te versterken. Mail ons voor verdere informatie.

  • Sign in with Twitter

Zoek

Doorzoek White Room Reviews advanced