Reviews

Aborted (BE)
1 dag 20 uur geleden
Slaegt (DK)
2 dagen 4 uur geleden
Silver P (IT)
2 dagen 21 uur geleden
Maurice van Hoek (NL)
2 dagen 21 uur geleden
Baroeg Open Air (NL)
3 dagen 48 min geleden
MaYaN (INT)
3 dagen 3 uur geleden
Therapy?
3 dagen 18 uur geleden
Joe Bonamassa (USA)
3 dagen 20 uur geleden
Krisiun (BR)
4 dagen 21 uur geleden
Deicide (USA)
5 dagen 21 uur geleden
Albert Marshall (IT)
1 week 2 dagen geleden
Chalice (BE)
1 week 2 dagen geleden
Everlast (USA)
1 week 3 dagen geleden
Cripple Black Phoenix (UK)
1 week 3 dagen geleden
Pale Waves (UK)
1 week 4 dagen geleden
Brant Bjork (USA)
1 week 4 dagen geleden
Circles (AUS)
2 weken 3 dagen geleden
Tantara
2 weken 4 dagen geleden
Pig Destroyer (USA)
2 weken 5 dagen geleden
KIN
Mogwai (UK)
2 weken 6 dagen geleden
Schollenpop (NL)
3 weken 4 dagen geleden
Dee Snider (USA)
4 weken 3 uur geleden
Foscor (ES)
4 weken 1 dag geleden
Man With A Mission (JPN)
4 weken 3 dagen geleden
Crawl (SWE)
4 weken 4 dagen geleden
Doro (DE)
4 weken 5 dagen geleden
Black Tusk (USA)
4 weken 6 dagen geleden
Misery Index (USA)/ Origin (USA)/ Broken Hope (USA)
5 weken 2 uur geleden
Deadly Alliance (NL)
5 weken 6 dagen geleden
Knut Reiersrud (NO)
5 weken 6 dagen geleden

De sociale media zijn tegenwoordig meer dan een medium om te laten weten dat je zojuist een scheet hem gelaten op de wc of in een te zatte bui een te gênante foto hebt gedeeld. De sociale media zorgen ook dat muzikaal talent elkaar bijeen brengt. Dat geldt ook voor Tamara Woestenburg en de producer Kramer, welke bekend is van onder ander zijn werk voor Pulp Fiction. Het resultaat is het album The Colony, welke via Sonic Rendezvous verschijnt.
Waar Tamara Woestenburg goed in is, is dromerige liedjes maken. Hierbij laat de invloed van grootse singer-songwriters als Bob Dylan en Daman Albarn blijken. Daarnaast komt de invloed van trippende acts als Massive Attack, qua gevoel, naar boven. Dat blijkt in het intense, zwoele ‘Take Me’. De dame presenteert hier mooie akoestische muziek met het gevoel van de grootheden van de triphop. De vocale effecten zorgen ervoor dat de sfeer nog sterker wordt weggezet. ‘To Say Farewell To A Stranger’ is daarin meer een kabbelende song in de lijn van Bob Dylan die met Tom Petty aan het jammen is geraakt.
De tien nummers op The Colony zijn duidelijk niet gemaakt voor de ADHD-er in de maatschappij. Of misschien wel. De muziek is ten aller tijden, in verschillende settingen, rustig te noemen. ‘Nocturne’ lijkt goddelijke rustig, terwijl afsluiter ‘Top Of The World’ juist op een Radiohead-achtige wijze rustig te noemen is.
Misschien is het de dromerige Tamara Woestenburg te doen geweest om de varianten op rustig aan het oor te laten verschijnen. Hierdoor heeft de dame een mooie plaat gemaakt die elke noot de rust zelve is, zonder dat The Colony een album is geworden waarbij de eentonigheid zegeviert. De kunst van het creatieve in de ultieme zoektocht naar rust. 

Adreswijziging

Let op: het adres van de redactie is veranderd. Check hiervoor 'contact', onderaan deze site. 

Like us on Facebook

Wij zoeken jou!

Wij zijn op zoek naar enthousiaste muziekliefhebbers om ons team te versterken. Mail ons voor verdere informatie.

  • Sign in with Twitter

Zoek

Doorzoek White Room Reviews advanced