Khemmis (USA)
3 weken 4 dagen geleden
Bekken & Gjems (NO)
3 weken 4 dagen geleden
Kornstad + Kork (NO)
3 weken 4 dagen geleden

Opgericht in 2013 en met 6 man in de line-up liet Brick eerst van zich horen door middel van de EP "Bagging Memories". De band uit Zweden komt via Scarlet Records op 5 augustus met hun debuutplaat getiteld 'Faceless Strangers'. "The Beast" is de openingstrack, die meteen een behoorlijk goed geluid laat horen. Daarnaast is het nummer als compositie ook van een uitstekend niveau. De zanglijnen maken de zwaarrockende muziek toegankelijk. Door het gebruik van keyboards krijgt ook "Bagging Rainbows" een extra laag mee. Gelukkig overheersen de solide ritmesectie en de gitaren, zodat de band een lekkere hardrock-sound laat horen. De stem van Johan Hultgren is zeer geschikt voor deze stijl. Ook "Bloody Mistress" vindt gemakkelijk de weg naar m'n gehoorgangen. De beat staat als een huis en daaroverheen krachtige zangpartijen en uitstekende gitaarriffs. Hoewel de keyboards aan het begin van het titelnummer doen vermoeden dat er een powerballad aan zit te komen, laat Brick in dit nummer ook weer de Zweedse kwaliteit en degelijkheid horen. De muziek van de band overschrijdt nergens de grenzen van potente hardrock. Voor de echte metalhead is Brick wellicht net een tikkeltje te licht. Toch speelt de band behoorlijk vlotte, goed uitgevoerde, hardrock die erg goed in het gehoor ligt. "Last Day" en "Not Five Times or More" zijn daar slechts twee voorbeelden van. Ook "Love Song" is niet de ballad die de titel doet vermoeden; stuwende drums ondersteunen de wederom sterke zangpartijen. Brick schrijft lekkere hardrock-songs, die gelukkig niet zoet worden gemaakt door de aanwezigheid van keyboards. Tot en met de laatste track, "Megan", blijft de band rocken! Meer woorden heeft 'Faceless Strangers' niet nodig; dit is een uitstekend album!

Adreswijziging

Let op: het adres van de redactie is veranderd. Check hiervoor 'contact', onderaan deze site.

Like us on Facebook