Khemmis (USA)
3 weken 4 dagen geleden
Bekken & Gjems (NO)
3 weken 4 dagen geleden
Kornstad + Kork (NO)
3 weken 4 dagen geleden

Ondanks dat dit alweer het derde album is van Faithsedge had ik persoonlijk nog niet eerder van hun gehoord. 'Restoration' komt via Scarlet Records uit en wel op 24 juni a.s. Misschien heb ik de band ten onrecht "internationaal" als land meegegeven, want iedereen schijnt in Amerika te wonen. In elk geval is het een indrukwekkende line-up, die op dit album acte de presence geven: Stryper-bassist Tim Gaines, drummer Matt Starr (Ace Frehley/Mr. Big) en ex-Dokken gitarist Alex De Rosso. Zanger van de band is Giancarlo Floridia, die ook verantwoordelijk is voor het grootste deel van de nummers. De plaat werd geproduceerd door Alessandro Del Vecchio, die ook alle keyboardpartijen heeft ingespeeld. Als "Never A Day" en "Jennifer" voorbij zijn, kan ik vaststellen dat de muziek van de band heel erg diep geworteld is in de '80 hair-metal. De productie is groots en de refreinen liggen goed in het gehoor. De gitaarriffs zijn catchy en de keyboardpartijen vullen het geheel op gepaste wijze op. De gitaarsolo's zijn van 'n uitstekend niveau en de ritmesectie is heel solide. "You Cannot Give Up" luistert ook bijzonder prettig weg. De min of meer in dit genre obligatoire powerballad vinden we terug onder de titel "Faith and Chris". Eén van de bands waaraan ik tijdens het luisteren van deze plaat moest denken, is Winger. "Her Way Back" en "Regret At All" rocken beiden lekker hard door. Ook hier weer catchy zanglijnen in deze prima composities. "This War" laat nog een keer de hardere kant van de band horen, voordat er wederom 'n tandje teruggeschakeld wordt tijdens het gevoelige "Let You Breathe". "This is Everything", de afsluiter van 'Restoration', bevat ook een goede gitaarsolo en is zeker geen left-over. Op dit album staan geen zwakke songs. Of de kwaliteit van de nummers echter voldoende is om van dit album een echte uitschieter te maken, durf ik niet te zeggen. Een line-up met bekende muzikanten daarin is natuurlijk nog geen garantie voor gegarandeerd succes. De melodieuze hardrock/-metal van Faithsedge wordt prima uitgevoerd en klinkt in elk geval prima!

Adreswijziging

Let op: het adres van de redactie is veranderd. Check hiervoor 'contact', onderaan deze site.

Like us on Facebook