Misery Index (USA)/ Origin (USA)/ Broken Hope (USA)
5 weken 2 uur geleden
Deadly Alliance (NL)
5 weken 6 dagen geleden
Knut Reiersrud (NO)
5 weken 6 dagen geleden

V2 is een begrip in de wereld van de muziek. Echter, dan wordt gedoeld op het label V2 Records, waar onder andere Blaudzun zijn platen via uitbrengt. V2 is echter ook een progressieve rockband welke al jaren meedraait. Toch brengt het drietal zijn platen nog in eigen beheer uit. De passie gaat boven het grote geld. Inmiddels is hun nieuwste plaat daar. Showdown.
V2 heeft een lange zoektocht ondergaan. Op Showdown lijkt de band uit te zijn gekomen op de plaats waar Rush, Pink Floyd, Dream Theater en Supertramp elkaar kruisen. Waar opener ’Night Revelers And Night Hags’ de flirt met de symfonische metal aangaat, weet de band in ‘Hunt In Packs’, mede door de duidelijk aanwezige piano, zelfs Supertramp aan te halen. De warme stem zorgt ervoor dat het geheel een redelijk tijdloze ervaring wordt.
Het trio van V2 heeft tijdens de opnames het geluid zorgvuldig uitgezocht. Dat is onder andere te horen in ‘First Over Hand’. Het gitaargeluid waarmee de song start, geeft een warm herkenbaar gevoel mee, terwijl er vervolgens explosies van symfonische elementen en gierende gitaarsolo’s komen die het geheel compleet op zijn kop zet. Daarbij geldt dat het geheel juist, hoe hard het ook alle kanten op gesleurd wordt, fier overeind blijft staan. Door het puike geluid.
Doordat de muziek van V2 overkomt als tijdloos, zal de waarde ervan alleen maar weten te stijgen. Historisch gezien is het tijdloze element in de muziek degene die ervoor zorgt dat deze lange tijd mee zal gaan. De progressieve rock van V2 op Showdown is misschien daarom wel als een goede wijn: hoe langer hij ligt, hoe meer hij gewaardeerd gaat worden.

Adreswijziging

Let op: het adres van de redactie is veranderd. Check hiervoor 'contact', onderaan deze site.

Like us on Facebook