The Obnoxious (NL)
1 week 6 dagen geleden
Hillsphere (NL)
1 week 6 dagen geleden
Florian Grey (DE)
1 week 6 dagen geleden

Hun debuutalbum uit 2014 scoorde internationaal respectabele punten en dito commentaren. Fake Idols uit Italië komt nu, via Scarlet Records, met hun tweede full-length, getiteld 'Witness'. Wanneer "Out of Gear" een minuut of wat bezig is, valt de kwaliteit van de opnames in positieve zin op, maar tegelijkertijd óók de kwaliteit van het materiaal van de band. De behoorlijk stevige hardrock luistert erg prettig weg. Op sommige momenten meen ik 'n vleugje oude Guns 'n' Roses te horen, maar ook zeker zijn er wat invloeden van Skid Row waar te nemen. In het snellere en ruige "Mad Fall" zit niet alleen een catchy refrein, maar de band heeft niemand minder dan Phil Campbell (Motörhead) weten te strikken om 'n deuntje mee te spelen op dit nummer. In "So Now" combineert Fake Idols ruigere coupletten met iets melodieuzere refreinen, hetgeen zorgt voor aangenaam luisterplezier. Origineel is het natuurlijk allemaal niet, maar het geheel wordt met de nodige kracht uitgevoerd en dat zorgt ervoor dat de luisteraar geboeid blijft. "Sail" staat als het spreekwoordelijke huis en in "The City's Burning" overheerst het meer commerciëlere geluid. Het moge inmiddels duidelijk zijn dat Fake Idols de kunst van goede songwriting absoluut beheerst. "I'm a Fake" rockt behoorlijk hard, maar verliest ook zeker de goede melodielijnen van de zang niet uit 't oog. Veel meer woorden hoef ik niet aan 'Witness' vuil te maken. De rest van de nummers zijn solide en puike hardrock-songs, waar niets op aan te merken valt. Leuke verrassing tussen de eigen nummers is de coverversie van "Go" van de Chemical Brothers. 16 september zal deze prima hardrockschijf verschijnen bij Scarlet Records.

Adreswijziging

Let op: het adres van de redactie is veranderd. Check hiervoor 'contact', onderaan deze site.

Like us on Facebook