Razordblade Messiah & Nihiverse @Koornbeurs Delft

Voor mensen die niet naar Eindhoven Metal Meeting gingen waren er nog genoeg andere activiteiten waaronder twee metalbands in de Koornbeurs in Delft. De entree was gratis en het bier was redelijk goedkoop, dus kortom het was een avond vol met metaal en goedkoop drinken.

Nihiverse

Nihiverse is een instrumentaal bandje die afgelopen weken veel van zich liet horen. Ze stonden op diverse plekken waaronder een optreden in Tsjechiƫ. Paar maanden terug speelde ze nog zonder bassist, maar sinds een aantal weken is daar verandering in gekomen en worden ze versterkt door een erg actieve basspeler. De bandleden waren van tevoren al in humoristische bui waarin een banaan op een drumstel werd geplakt en later weer ergens anders. Ze speelde een actieve show waarbij de bassist zelf mee ging in de pit. Het licht was jammer genoeg wel wat minder, maar ze wisten zeker een lekkere set weg te tikken.

Razorblade Messiah

Net zoals Nihiverse treedt Razorblade Messiah ook regelmatig op. Razorblade Messiah is een vier mans old school metal band met invloeden van thrash, heavy, speed en soms vind je er nog wel meer in terug. Gewoon lekkere old school metal waarbij je heerlijk los kan gaan in de pit en 100% van kan genieten. Het is niet op alle momenten het origineelste maar het is zeker vermakelijk. De opvallende frontman weet niet alleen op te vallen door zijn spandex maar ook door zijn rauwe stem en zijn hogere uithalen. Soms zijn deze uithalen wel net naast de juiste tonen, maar het publiek blijft overduidelijk genieten. Ze gaven een energievolle show weg waarbij ze zelf net zoveel aan het genieten waren als het publiek. De nummers knalde er doorheen in een vlot tempo. Kortom twee heerlijke bands die speelde die zorgde voor een geslaagde avond.