Tank, Harbour of souls & Distraction @Little devil Tilburg

Vorige week vrijdag kon je je weekend heerlijk beginnen met een aantal heavy metal bands in de Little Devil bar Tilburg. Op deze avond kwamen er 3 bands samen om ons een potje heavy metal voor te schotelen. Een combinatie waarmee je het weekend goed kon beginnen. Deze shows in de Little devil worden eens in de zoveel tijd georganiseerd en staan bekend onder de naam MMM (Mario’s Metal Meeting).

Distraction

Deze avond in Tilburg ging van start met de band Brabanders van Distraction. Jammer genoeg moest ik het begin van deze band missen wegens problemen met de NS. Gelukkig was de band wat uitgelopen waardoor ik nog een flink stuk van de show kon meemaken. De band speelde onder andere klassiekers van bekende heavy metal bands en een flinke dosis hardrock. Zoals ze zelf zeggen zijn ze duidelijk geboren in het verkeerde jaar en zien ze al hun favoriete muzikanten met pensioen gaan. Als eerbetoon aan deze bands proberen ze hun muziek in leven te houden. Voor de zangers onder ons, deze band is al een tijdje opzoek naar een nieuwe zanger dus als je deze muziek heerlijk vindt en je graag in een bandje wilt spelen, grijp dan je kans! https://www.facebook.com/DistractionRock/
info.distraction@gmail.com

Harbour of souls

Harbour of Souls, 5 Zeeuwen die hardrock combineren met onversneden heavy metal. Oorspronkelijk begonnen als studio project van de zanger Martin de Jong, en uiteindelijk doorgegroeid tot een echte band in 2012. Binnenkort hebben ze een tweede plaat op hun naam. Deze nieuwe EP heet Doomsayer en komt officieel 1 mei volgens de band mits er geen problemen meer plaats vinden. Het album wordt geproduceerd door Pieter Kloos (Death Alley, Peter Pan Speedrock, DOOL). We hebben natuurlijk al een voorproefje gekregen tijdens deze show van het gloednieuwe werk. Toch echt een band die je voor verdere ontwikkeling in de gaten moet houden. De band speelde een pakkende set die zeker krachtig over kwam. De mannen van Harbours of Souls zijn zeker op een goede weg en ze weten goed het publiek goed te amuseren en er een lekkere show van te maken. Ze beëindigde hun show met het nummer ”Motor Clycle Man” van Saxon waarop het publiek natuurlijk op los ging.

Tank

De sfeer was al redelijk goed toen eindelijk de headliner op het podium mocht. De bekende NWOHM band Tank kon eindelijk zijn slagje slaan voor deze avond. Door de jaren heen is er binnen Tank verschillende switches qua bandleden voorgekomen. Gelukkig zijn ze nu weer compleet met David Readman die de band joinde in 2017. Nu hopen voor de bandleden en fans dat ze voorlopig nog compleet blijven. Ondanks de verschillende muzikanten die ze erdoorheen hebben gesleept afgelopen jaren hebben ze wel sinds 1980 in totaal 10 studio albums, 2 live albums, live DVD & limited edition box set CD/vinyl voor elkaar gekregen.

De band knalde luid en duidelijk deze avond boven de andere bands uit. Voor een band die door de jaren zoveel heeft moeten dealen met verschillende muzikanten zetten ze een top show neer. De band is momenteel ook bezig met een nieuw album uit te brengen voor ons. Dit album komt deze maand uit namelijk de 29e van april. Het album heet Re-Ignition en word uitgebracht door Cleopatra Records. Op het moment dit nieuwe werk uit is, komt er een nieuwe toer. Ze waren zeker een knallende en waardige headliner van deze avond. Het was weer een top feestje van de Little Devil, op naar een nieuwe MMM!