White Room Reviews

CD-, DVD- en concertreviews, nieuws, interviews en events

Lindsay Schoolcraft en Sarah Jezebel Deva releasen samen track

De een volgde de ander op in Cradle Of Filth en inmiddels zijn beide al lang en breed niet meer bij die band betrokken. Waar Sarah Jezebel Deva de eerdere albums het gezicht achter de vrouwelijke vocalen was, kwam Lindsay Schoolcraft daarna om die rol over te nemen én om de toetsen te spelen. Inmiddels hebben beide een mooie solocarrière. Daarin kruisen de wegen elkaar ook, want Schoolcraft heeft met Deva een track gemaakt.

Die track van Lindsay Schoolcraft met Sarah Jezebel Deva heet ‘Stolen Light’. Het nummer is te bemachtigen via de Bandcamp-pagina van de eerstgenoemde. Daar zijn ook de lyrics te vinden. Hieronder kan het nummer ook geluisterd worden.

Reactie

“Through the many strange events that have occurred during this pandemic, you could say the friendship between SARAH JEZEBEL DEVA and LINDSAY SCHOOLCRAFT was an unlikely one, but also to be expected considering their shared musical pasts. After a year of humming and hawing on what to do musically together while throwing sassy comments back and forth at one another on social media, a small idea sparked and turned into the fully symphonic track “Stolen Light ” that you hear today.”

LINDSAY zegt vervolgens: “Stolen Light is about taking back your power after enduring a long and grueling abusive relationship. Often verbal and emotional abuse is overlooked compared to physical violence, but the after effects have proven to be equally as fatal in the long run. SARAH and I bonded over our shared struggles we’ve faced in the music industry and this song is an ode to our perseverance, strength, and triumph in taking back our careers and love of singing and creating music.” 

Sarah en Lindsay

LINDSAY SCHOOLCRAFT ONLINE

Twitter
Website
Facebook

Sarah Jezebel Deva online

Facebook

Volg!
Laatste berichten van Ralf W. (alles zien)
0 Shares

Verder Bericht

Vorige Bericht

© 2021 White Room Reviews

Thema door Anders Norén