Drenalize – Edge Of Tomorrow

Het land waar menig wielrenner kromgebogen de kasseien trotseert of zich omhoog duwt tegen de iconen als de Mont Ventoux of de Alpe D’huez, het land waar wijn met trots in grote rijkheid vloeit en waar dames schaamhaar nog met trots dragen, is ook het land wat een enorm rijke brigade heeft aan rock- en metalbands. Frankrijk dus. Drenalize is zo’n band die echt niet bij iedereen direct een belletje doet rinkelen, maar die wel lekker bezig is, getuige Edge Of Tomorrow. Die tweede langspeler van dit gezelschap kwam in 2022 geheel in eigen beheer uit.

Drenalize

Dat de band geen groep is welke met overdadig veel langspelers komt, mag een understatement heten. Drenalize, welke de oorsprong in het noordoosten van Frankrijk vindt, is namelijk opgericht in 2013. Tien jaar na data heeft de band dus nog maar twee langspelers. Echter, gezien Edge Of Tomorrow vanaf de artwork al verzorgd uitziet, is het ook niet erg dat deze rockers de tijd ervoor nemen.

Edge Of Tomorrow

Driekwartier aan muziek hebben deze Fransen voor de liefhebber in petto. De tien nummers, waarvan opener ‘2049’ slechts een intro op wat komen gaat is, ademen hardrock met hier en daar een knipoog of een flirt, maar net hoe men dit wilt zien, met de metal. ‘Strangers In The Mirrors’, de eerste echte song op Edge Of Tomorrow laat die beweging van Drenalize goed horen.

Dat dit een band is die kan spelen, wordt in ‘Passage En Force’ duidelijk. Alsof men ergens Van Halen, Scorpions en het Nederlandse ter zielen gegane Vanderbuyst in een studio heeft geplaatst. Liefhebbers van opzwepend gitaarwerk zullen hier op het puntje van hun stoel zitten. Overigens volgt dit nummer op ‘Thirty More Seconds’, waarmee Drenalize ook laat blijken dat zij de powerballad in de vingers heeft. Ten daar ook nog eens bij op dat er op vele momenten op deze plaat ook nog een link met Mötley Crüe en Def Leppard gelegd kan worden en men snapt dat het echt rocken is wat op deze plaat door de speakers knalt.

Of Drenalize gezien het rijk bezette speelveld van het betere gitaarwerk direct alle spotlights op zich gericht weet, valt altijd nog te bezien, maar Edge Of Tomorrow is een keihard rockende plaat met heerlijke rauwe randjes, vurige songs en sterk gitaarwerk. Kortom, deze hardrockers hebben alles in huis om een succes te worden.

Drenalize - Edge Of Tomorrow

Tracklist Edge Of Tomorrow

1.2049 01:09