Fozzy – Boombox

De Amerikaanse rockers van Fozzy hoeven na al die jaren geen introductie meer. Aangevoerd door worstelaar Chris Jericho hebben zij al een mooi pad van zichzelf vereffend. Inmiddels is de groep al aan de achtste studioplaat toe. Die nieuwe plaat van Fozzy is genaamd Boombox. Dat album verschijnt op cd en digitaal via Mascot Records. Liefhebbers van de vinyl moeten nog langer geduld hebben.

Fozzy

Ooit begonnen als een Ozzy Osbourne-coverband, met het alias Fozzy Osbourne, kwam in 2000 met Fozzy de debuutplaat uit. Daar waren het nog tijden van het werk van anderen gebracht werd. Inmiddels zijn die rollen omgedraaid en weet de wereld dat Fozzy zelf staat voor een dosis aan pakkende rock.

Boombox

Dat wilt overigens niet zeggen dat covers helemaal uit den boze zijn. Op Boombox heeft Fozzy ook een cover in petto voor de luisteraar. Ditmaal is het geen iconische metalband die aangehaald wordt, maar Frankie Goes To Hollywood. Relax, je leest het goed. En ja, het gaat ook nog eens om de klassieker ‘Relax’. Stiekem kan wel gesteld worden dat Frankie Goes To Hollywood met het origineel ook een mooie basis heeft weggelegd om er een flink rockende versie van te maken.

Echter, de andere elf tracks zijn gewoon van eigen hand en daar laten de heren van Fozzy horen dat zij het niet van covers hoeven te hebben. Boombox schotelt namelijk stevige rock in een breed aanbod voor. Afsluiter ‘The Vulture Club’ rockt met een knipoog naar het melodieuze van Alter Bridge. Opener ‘Sane’ groovet, en zal daarbij ook de fans van 30 Seconds To Mars op de banken krijgen. ‘Ugly On The Inside’ geeft de meezingers een kans en ’Army Of One’ laat horen dat Fozzy ook op een rustige manier kan overtuigen.

Boombox laat horen dat Fozzy na ruim twee decennia in de wereld van de heavy rock nog steeds weet hoe het moet. Als deze plaat wordt opgezet, zal de luisteraar er al snel helemaal in opgaan.

Fozzy Boombox

Tracklist Boombox