VxPxOxAxAxWxAxMxC – Austrian Dukes Of Derangement

Vaginal Penetration Of An Amelus With A Musty Carrot, ofwel VxPxOxAxAxWxAxMxC, is een bijzonder band. De band heeft al een tal van releases op haar naam staan, maar heeft nog nooit een langspeler uitgebracht. Nu komt VxPxOxAxAxWxAxMxC via Xenokorp met Austrian Dukes Of Derangement, wat wederom geen langspeler is.

Voor wie nog niet bekend was met VxPxOxAxAxWxAxMxC, het betreft hier grindcore van de bovenste plank. Deze vijf nummers zijn dan ook niet voor het grote publiek. Opener ‘Against Humans/Against Animals/Against Everything’ zet gelijk die toon. De hakkende drums en moordende riffs worden voorzien van de diepste, onverstaanbare vocalen. ‘Gastrointentional Haemorrhage Banger’ klinkt als Slipknot met een varken op speed aan het front. Het steekt goed in elkaar en is onnavolgbaar meedogenloos. ‘Gang-Raped Acranius [DoG-Y Style]’ is meerstemmig en leidt de luisteraar op een grindcore-plezierige manier door de track heen.

‘Va Faire La Vaisalle’ is een track op Austrian Dukes Of Derangement welke niet van de hand van VxPxOxAxAxWxAxMxC is. Dat nummer is origineel van de Franse grindcore-grootheden van Gronibard. De switch in vocalen, van pigsqueeling naar haast kleuterachtige blij, geeft een switch in het nummer die ook de energie van Gronibard onderstreept. Afsluiter ‘Gang-Raped Acranius [Sing Mit Fritzi]’ is de instrumentale versie van het eerder al gehoorde nummer. Dit is hier geplaatst, zodat mensen hun eigen versie hiervan kunnen opnemen. Even geniaal als hilarisch.

VxPxOxAxAxWxAxMxC is altijd al een onnavolgbare band geweest. Austrian Dukes Of Derangement laat dat wederom horen. De grindcore wordt hoog in het vaandel gedragen. Dat het wederom geen langspeler is, maakt gezien de kwaliteit van deze vijf korte nummers niet uit.