Only Attitude Counts – Almost The End

De weg van de hardcore gaat nimmer over een mooi geplaveide weg. Dat geldt ook voor het Oostenrijkse Only Attitude Counts. Genoeg zaken in hun carrière zouden menig band al tot stoppen zijn gemaand. Niet bij Only Attitude Counts. Het maakt hen alleen maar sterker. Via WTF Records komt de band met Almost The End.

Deze nieuwe langspeler telt zestien tracks. Samen zorgen die voor zo’n veertig minuten aan opzwepende muziek. Daarbij komen ook nog de nodige gastbijdrages, van onder andere leden van Rykers en Last Hope, bij kijken. Dat geeft hun hardcore alleen maar extra kracht mee. Toch is er aan kracht geen tekort op Almost The End. Only Attitude Counts knalt er met opener ‘No Justice/No Peace’ gelijk goed in. Zowel op muzikaal als tekstueel vlak laten de heren daar niet met zich sollen. De toon is gelijk gezet.

Het sterke aan de hardcore van dit vijftal is dat de groep melodie niet schuwt, terwijl de band een ander moment gewoon lekker rauw kan beuken. ‘All Ages’ en titeltrack ‘Almost The End’ laten dat goed horen. Beide tracks schotelen hardcore met het gaspedaal vol open voor, maar weten ook de nodige schwung door de speakers te rammen door de heerlijke gitaarsolo’s. In dat kader zitten liefhebbers van onder andere Terror ook goed bij deze uit Wenen afkomstige band.

Almost The End is een mooi nieuw hoofdstuk in het verhaal van Only Attitude Counts. De hardcore zegeviert hier. Juist die ongeplaveide weg vol obstakels zorgt ervoor dat deze Oostenrijkers zo energiek te werk kunnen gaan. Recht toe recht aan.