DevilsBridge – Endless Restless EP

De Zwitserse band DevilsBridge heeft aan het eind van 2019 twee singles uitgebracht. Die releases waren een opmaat naar de eerste ruime plaat. Die singles hebben de band wel goed gedaan, want de eerste EP uit de carrière van DevilsBridge verschijnt via Fastball Musix en is genaamd Endless Restless.

Op deze EP staan zes tracks. Samen zijn ze goed voor zo’n zesentwintig minuten aan muziek. Opener ‘555’ laat horen dat deze moderne metalband ook goed heeft geluisterd naar meer rockende acts als Alter Bridge. Dat komt misschien ook door het krachtige stemgeluid van Dani Nell. Haar vocalen komen overeen met die van Myles Kennedy, waar het in het geval van Nell wel om vrouwelijke vocalen gaat. ‘Endless Restless Heart’, wat de langste track van deze schijf is, laat dat met bepaalde uithalen ook horen. Het drumwerk is daar wel echt duidelijk metal-georiënteerd.

De belangrijkste troef van DevilsBridge is de toegankelijkheid. De muziek is bij vlagen behoorlijk stevig – ‘Captain Devil’ bevat elementen die het debuutalbum van Machine Head onder andere zo sterk maakte -, maar door de vocalen zorgt DevilsBridge ervoor dat een breed publiek naar de muziek kan luisteren. Muzikaal mag het dan wel metal zijn want de klok slaat, het heeft een open karakter. ‘Fire Free’ geldt als meezinger en ‘Centrifuge Of Live’ stemt de luchtgitaarspelers en de headbangers goed gemutst.

Wie Endless Restless EP van het Zwitserse DevilsBrigde hoort, snapt waarom deze band zonder nog een EP of CD op zak te hebben al een platencontract heeft gekregen. Deze veelzijdige, toegankelijke metalband rockt op een manier waarop Alter Bridge een miljoenenpubliek voor zich heeft weten te winnen. Hier kan men zomaar in de toekomst meer van gaan horen.