Temperance – Hermitage – Daruma’s Eyes Pt. 2

Als het om de symfonische kant van de metal gaat, dan heeft Italië zeer vruchtbare grond. Dat behoeft geen uitleg meer. Temperance is al jaren één van hun troeven op dit gebied en die band heeft met Hermitage – Daruma’s Eyes Pt. 2 een nieuwe langspeler uit. Dat album verschijnt net als Viridian en Diamanti, hun twee meest recente langspelers, via Napalm Records.

Temperance

Waar het label dus hetzelfde is gebleven, geldt wel dat er een prominent nieuw lid in de band is opgenomen. Laat die persoon nu niet uit Italië, maar uit New York komen. Het betreft vocaliste Kristin Starkey, die zowel de metal als de opera in haar stembanden heeft. Die achternaam heeft natuurlijk in de wereld van de muziek al vele successen geboekt, maar of het ook familie is, is op de redactie niet bekend.

Hermitage – Daruma’s Eyes Pt. 2

Op deze opvolger van het twee jaar verschenen Diamanti geldt echter dat niet alleen Starkey nieuw in de gelederen is. Drummer Marco Sacchetto is ook pas dit jaar bij deze symfonische power metal band gekomen. De hernieuwde samenstelling heeft in het totaal veertien tracks voor de luisteraar in petto, waarvoor iets meer dan een uur uitgetrokken moet worden.

‘Welcome To Hermitage’ is een goed voorbeeld van de magnifieke gelaagdheid van de sound van Temperance. Daarbij voeren zij niet alles zelf uit, want er is een breed scala van gastbijdrages op Hermitage – Daruma’s Eyes Pt.2 die Temperance komen ondersteunen. Een mooie rol is die van de verteller, welke wordt ingevuld door niemand minder dan Arjen Lucassen. Het brein van onder Ayreon geeft zo glans aan die laag.

Beleving pur sang

Hermatige – Daruma’s Eyes Pt. 2 laat zich ervaren als een complete belevenis. Het groots opgezette koor, waar menig aansprekend gast in komt opdagen, de meerwaarde van de symfonische gelaagdheid en de pakkende songwriting zorgen ervoor dat men helemaal op kan gaan in dit album. ‘In Search Of Gold’, waarin de meerstemmigheid ook goed naar voren komt, is daar een goed voorbeeld van.

Temperance heeft met Hermitage – Daruma’s Eyes Pt.2  een langspeler weten te maken die geldt als een complete beleving waar de symfonische kant van de power metal als prachtige, veelzijdige basis geldt voor een beweeglijk verhaal. Typisch zo’n album waarvan het een meerwaarde om het van begin tot eind te luisteren.

Temperance - Hermitage - Daruma's Eyes Pt. 2

Tracklist Hermitage – Daruma’s Eyes Pt. 2

1    Daruma