Horrorwish – No Place To Hide

Het was in de herfst van 2019 toen de Belgische muzikant Gio Smet zijn project Horrorwish startte. Gio Smet kan uit de voeten op veel verschillende instrumenten en heeft zijn sporen in de muziek al lang en breed verdiend. Daarom doet hij met Horrorwish ook waar hij zin in heeft. Horrorwish zag eerder dit jaar de debuutplaat No Place To Hide verschijnen. Dat gebeurde geheel in eigen beheer.

Horrorwish

Het project Horrorwish komt voort uit de twee liefdes van Gio Smet. Dat zijn namelijk de heavy metal en de horror. Die passies heeft hij gecombineerd tot een muzikaal gebeuren. De macabere sferen zijn leidend bij deze Belgische muzikant. Waar Horrorwish gestart is als project, zal het ook live zijn vervolg gaan krijgen. Dan zal vast Smet niet alleen op het bühne staan.

Onvermijdelijke 13

Wie horror zegt, zegt vaak als getal dertien. Of het daarom is dat er op No Place To Hide door Horrorwish ook dertien tracks zijn geplaatst, is niet duidelijk. Wel past het natuurlijk binnen de sferen van horror. Waar ‘Welcome To My Nightmare’ de luisteraar nog even in de juiste sferen brengt, knalt Horrorwish er vanaf ‘My Horrorwish’ vol in. De gitaren passen perfect binnen het plaatje. Zowel qua ritmiek als melodie weet Smet daar te vlammen. De snijdende vocalen vormen eveneens een puzzelstukje dat naadloos aansluit.

Waar de nummers lekker geschreven zijn en ook gevarieerd van aard, is er toch één minpuntje aan de plaat. De drums. De partijen passen prima bij het geheel. Daar is niks op aan te merken. Het is alleen de sound. Doordat het een elektronische drumkit is die van dienst is geweest, klinkt het soms, bijvoorbeeld de kick, erg mechanisch. Misschien had een akoestisch drumstel voor net wat extra balans en diepgang kunnen zorgen. Op die manier was bijvoorbeeld afsluiter ‘Man In Dreams’, wat ook de langste track van de schijf is, nog beter uit de verf kunnen komen. Het slepende karakter van dat nummer is namelijk gaaf.

Horrorwish kan buigen over een meer dan prima debuut. Natuurlijk zijn er zaken die beter kunnen, maar een eerste schijf is ook om te peilen hoe de vlag er voor staat. Voor Horrorwish geldt dat die vlag middels No Place To Hide met trots gedragen kan worden. Benieuwd wat de toekomst gaat brengen.

Horrorwish - No Place To Hide

Tracklist No Place To Hide

1. Welcome To My Nightmare