Hour Of Penance – Misotheism

Wie aan Italië en death metal denkt, zal waarschijnlijk snel aan Hour Of Penance denken. De band uit de stal van Agonia Records heeft sinds het begin van dit millennium een mooie staat van dienst opgebouwd. De technische death metal groep komt nu via het genoemde label met Misotheism. Dat is alweer hun achtste langspeler.

Nadat intro ‘Mass Crucifixion Of Kings’ geklonken heeft, barst de death metal bom los. ‘Blight And Conquer’ laat horen dat het viertal onder aanvoering van Paolo Pieri het kunstje niet verleerd is. Moordende ritmes, vurige gitaarpartijen en tot op het bot toe voelende krijsen zorgen ervoor dat Hour Of Penance op zijn best is. Dat technische death metal gebaat is bij goed drumwerk is in ‘Fallen From Ivory Towers’ te horen. De manier hoe Davide Billia zijn fills weglegt en ondertussen ook nog überstrak blijft drummen zorgt voor een gouden fundament voor de death metal.

MIsotheism telt in het totaal tien tracks. Samen zijn ze goed voor iets minder dan veertig minuten aan pure metal. Buiten de eerder al aangehaalde intro betreffen het allemaal tracks om je vingers bij af te likken. Dit is een lust voor het death metal liefhebbende oor. In veertig minuten knalt Hour Of Penance met indrukwekkende bombasten als ‘Lamb Of The Seven Sins’, ‘Sovereign Nation’ en ‘Iudex’ door de speakers. Simpelweg bruut.

De technische death metal van Hour Of Penance op Misotheism zou zomaar aan het eind van het jaar hoog kunnen eindigen in de jaarlijstjes van de metalhead met voorkeur voor brute, technische muziek. Hour Of Penance maakt de Italianen trots.