Lionheart – Live At Summer Breeze

Live At Summer Breeze. Het moge duidelijk zijn dat dit niet refereert aan afgelopen zomer. Heimwee naar bruisende festivals en concerten komt al opzetten voordat nog maar één toon heeft geklonken van deze plaat. Lionheart komt via Arising Empire met de liveregistratie Live At Summer Breeze.

Lionheart

Sinds dat de band in 2007 is ontstaan in het Californische Bay Area, vooral bekend om de thrash metal, is het hard gegaan met Lionheart. Beïnvloed door Hatebreed, Madball en Blood For Blood maakt de band iedereen die maar iets heeft met hardcore gek, terwijl ook menig metalhead wordt ingepakt. Dat bleek ook afgelopen jaar met de langspeler Valley Of Death.

Live At Summer Breeze

Dertien tracks. Dat betekent bij Lionheart dat er net iets meer dan een half uur flink geragd wordt. Deze show was aan het eind van een intensieve tournee ter promotie van Welcome To The West Coast II. Die plaat, uitgekomen in 2017, is dan ook sterk vertegenwoordigd in de set van Lionheart. Dat geldt ook voor het daarvoor uitgekomen Love Don’t Live Here  en de EP Welcome To The West Coast.

Zoals zanger Rob Watson al direct zegt, Lionheart heeft geen intro nodig. Het publiek moedigt de band luidkeels aan voordat de eerste noten hebben geklonken, waardoor dat een prima opening is. ‘Call Stomp’ doet de rest. ‘Trial By Fire’ is een goed voorbeeld van dat de meerstemmigheid van Lionheart live ook een onuitputtelijke bron van energie is.

Naast de tal van krakers van eigen hand heeft Lionheart voor het publiek van Summer Breeze ook nog een leuke verrassing in petto. ‘Fight For Your Right’. Juist, to party! Lionheart gebruikt de Beastie Boys-klassieker om de band te introduceren. Aan het eind daarvan is er nog wel ruimte voor het kenmerkende refrein, welke natuurlijk iedereen kan meezingen.

Terug naar de heimwee. Live At Summer Breeze is een plaat van Lionheart geworden die deze heimwee duidelijk naar boven haalt. De constante maalstroom van energie, breakdown, circle pitts en de bijbehorende biertjes doen daar weer naar verlangen. Anderzijds nu dat er niet is, is het goed dat Lionheart de liefhebber van de hardcore op deze manier verwend. Een typische plaat voor het volume op standje buren pesten.

Lionheart - LIve At Summer Breeze

TRACKLIST LIVE AT SUMMER BREEZE

01. Call Stomp