NIRVANA UNPLUGGED 30ÈME ANNIVERSAIRE + ELECTRIC SET @Théâtre De Denain, Denain (FR)

Het mag de wereld niet ontgaan zijn dat het op 5 april alweer dertig jaar geleden was dat Kurt Cobain het rijk der levende zielen verliet. Echter, hij had misschien toen nog geen idee dat zijn spirit decennia later nog steeds rijk aanwezig is. Zowel in de muziek, kunst als straatcultuur komt hij keer op keer terug. De held van Nirvana werd in het Franse Denain geëerd met een show ter gelegenheid van het dertig jarig jubileum van één van die absolute hoogtepunten van Nirvana, het MTV Unplugged concert.

In Théâtre De Denain was het Bleach Nirvana Tribute die de fans van weleer als hen die nooit de kans hadden gekregen toch Nirvana te ervaren. Als kers op de taart werd er ook nog een energieke electrische set voorgeschoteld. De akoestische set deed denken aan Bradley Cooper die Nirvana speelde, maar met helf toegeknepen ogen was de ervaring toch prima. ‘About A Girl’ opende de set, om met ‘Where Did You Sleep Last Night’ te eindigen, zoals het hoort.

Akoestische set

Elektrische set

Bleach Nirvana Tribute in Denain

Wie naar Bleach Nirvana Tribute kwam kijken in Denain, lwam zeer zeker niet van een koude kermis thuis. Deze geroemde Italiaanse Nirvana-tirbute band is veelvuldig geroemd en zelfs oud-Nirvana-drummer Chad Channing is mee op tournee geweest.

In Théâtre De Denain liet de groep eens te meer blijken echt in de huid van het illustere trio uit Seattle te kunnen kruipen. Niet alleen de muziek werd geëerd, ook de hele podiumpresentatie. Er stonden nog net niet de bloemen van destijds op het podium, maar identiek leken die ook zeker. Dat alles maakt ook dat de ervaring voor de Nirvana-fan groots was. Kurt Cobain en zijn muziek zal voortleven. Op naar het volgende jubileum en dan mag dit gezelschap weer spelen, ongetwijfeld.

Bleach Nirvana Tribute online