Inhalo live tijden Haarlem Vinyl Festival

Tijdens Haarlem Vinyl Festival, ’s werelds eerste meerdaagse festival geheel gewijd aan vinylcultuur, speelt Inhalo op vrijdag 29 september een geheel akoestische set in de prachtige Doopsgezinde Kerk te Haarlem. Op dezelfde dag brengt Inhalo hun nieuwe 10-inch ‘Live At Wisseloord Studio’ uit. Daarop staan twee nummers van hun debuutalbum in een speciaal gearrangeerde akoestische versie. Een must voor de liefhebber dus.

Inhalo, de eerst getekende band op Construction Records, is een opkomende band die de progscene stormenderhand verovert na de release van hun debuutalbum ‘Sever‘ in 2022. Het album ontving de IO-Pages’ ‘Prog Award 2022′, Aardschok Magazine’s ‘Eremetaal’ en Heaven Magazine’s ‘Album Of The Week’ om maar wat wapenfeiten te noemen. Ook White Room Reviews was hier lovend over.

10″ en akoestisch

Hun nieuwe release, ‘Live At Wisseloord Studio’, is een indrukwekkende 10-inch met twee akoestische nummers van hun debuut opgenomen in de gerenommeerde studio en gemixt door Forrester Savell. Die plaat neemt je mee op een muzikale reis. Met een uniek geluid dat verschillende genres en invloeden combineert, creëert Inhalo harmonieuze melodieën en betoverende ritmes, zoals vastgelegd op de 10-inch en live te ervaren tijdens de show op 29 september.

De Zandvoortse singer-songwriter en componist Ruud Houweling opent de avond met de presentatie van zijn tweede album, ‘Accidental Pictures’, dat net uit is. De Volkskrant prijst single ‘I’ll Always Believe In You’. De bewuste combinatie van Inhalo en Houweling, deze getalenteerde muzikanten, tegen de achtergrond van de historische setting zal een prachtige ambiance creëren die het publiek zeker zal boeien.

Tickets kosten € 15 (zonder 10”) of € 27,50, inclusief de 10-inch van Inhalo met twee unplugged nummers opgenomen in Wisseloord. De deuren van de kerk gaan open om 19.30 uur, de show begint om 20.00 uur. Tickets zijn hier beschikbaar. Wacht daarom niet te lang!

Inhalo 2022

INHALO ONLINE

CONSTRUCTION RECORDS ONLINE