Crobot – Feel This

De discussie is nog steeds gaande: is de ideale formatie voor een rockband nu drie personen of vier? Het moge duidelijk zijn dat de Amerikanen van Crobot voor de variant van het kwartet gaat. Daarvoor heeft de groep de afgelopen jaren genoeg bewijs geleverd. Inmiddels is Crobot in de wereld van de rock geen onbekende meer. Die band staat nu voor een nieuwe langspeler. Feel This brengt Crobot uit via Mascot Records.

Crobot

Crobot is dus een viertal dat de rock hoog in het vaandel draagt. Hun eerste langspeler, Something Supernatural, kwam uit in 2014. Net als opvolger Welcome To Fat City kwam dat album uit via Wind-up. Inmiddels is Crobot al enkele jaren gehuisvest bij Mascot Records, welke dan ook de derde langspeler, Motherbrain, uit heeft gebracht. Afgelopen jaar volgde ook nog de ep Rat Child, waarop Crobot ook nog de nodige gasten wist te verwelkomen.

Feel This

Nu is er dus de vierde langspeler van Crobot. Dat die plaat gevoeld moet worden, is duidelijk. De cover wordt gesierd door een smakelijk ijsje, iets wat alleen met veel gevoel gegeten kan worden, maar ook iets dat zeer verleidelijk kan werken. Zo kan ook naar de twaalf tracks op Feel This gekeken worden.

Net als de cover, want het ijsje is meer dan een simpele gelato, kijk maar goed, is Crobot een rockend monster dat zich in verschillende hoedanigheden kan tonen. De band kan keihard, groovend rocken, zoals in ‘Without Wings’. De muziek zorgt er in combinatie met het stemgeluid van Brandon Yeagley voor dat men zou kunnen denken dat hier een mix van Audioslave en Alter Bridge aan het spelen is.

Meer dan harde rock

Hoe ruig de mannen van Crobot ook overkomen, ze kunnen ook gevoelig uit de hoek komen. Muzikaal gezien dan tenminste. Afsluiter ‘Staring Straight At The Sun’ onderstreept dat deels, want hier combineert Crobot met hun stevige kant. Daardoor ontstaat er een veelzijdige track die meer is dan zomaar een afsluiter van deze plaat. Crobot geeft hier in net geen vijf minuten een mooie samenvatting van waar zij allemaal voor staan op Feel This.

De veelzijdige rock van Crobot zal hen middels Feel This geen windeieren leggen. Deze vierde langspeler van deze rockers zal hun status alleen maar verder doen rijzen. Dit album moet je voelen.

Crobot - Feel This

TRACKLIST FEEL THIS