Porn – The Darkest Of Human Desires – Act II

De Franse band Porn, welke ongetwijfeld naar hun favoriete filmgenre genoemd is, is momenteel bezig aan een trilogie. Het eerste deel, The Ogre Inside – Act I, is in 2017 uitgekomen. Via Echozone heeft Porn nu ook het tweede deel op de wereld losgelaten: The Darkest Of Human Desires – Act II.

Dit Franse gezelschap is misschien niet direct de band die men zal verwachten achter zo’n naam. Het heeft niks met de extremen in de muziek te maken. Porn staat voor door industrial beïnvloede rock. Opener ‘Choose Your Last Words’ en het daarop volgende ‘Evil Six Evil’ laten horen dat Porn eerder aansluiting vindt bij Nine Inch Nails en Marilyn Manson, terwijl men in ‘Here For Love’ op de momenten dat de vocalen lage tonen aannemen ook nog Diablo BLVD zou kunnen gebruiken als referentie.

The Darkest Of Human Desires – Act II is een schijf geworden waarop tien tracks staan. Dit samen geeft de luisteraar aan vijftig minuten aan muziek. Voor die muziek is voor het eerst samengewerkt met Tom Baker. Hij heeft gezorgd voor de mastering, wat hij onder andere ook voor Marilyn Manson, Nine Inch Nails en Rob Zombie heeft gedaan. ‘Tonight Forever Bound’ start alsof Type O Negative en de jaren ’80 ook van invloed zijn. De sound die daar wordt weggezet, heeft iets mysterieus, waardoor de luisteraar blijft luisteren.

Het blijft een band met een ietwat aparte naam, maar dat doet niks af aan de muziek die dit Franse gezelschap maakt. Dat bewijzen ze op The Darkest Of Human Desires – Act II wederom. Liefhebbers van Nine Inch Nails en Marilyn Manson kunnen hun hart ophalen bij deze band.