DARKENHöLD- Arcanes & sortileges

De Franse black metal band Darkenhöld hebben hun vijfde album Arcanes & Sortileges uitgebracht via Les Acteurs de l’Ombre Productions.
Dit album brengt je gelijk naar de Middeleeuwse tijd waar buiten gevochten wordt, binnen de mensen in kloosters verschuilen en tijd vervullen met allerlei witchcraft rituelen.

De stemming zit er al gelijk goed in bij het eerste nummer “Oriflamme”. In de eerste secondes zijn er al keiharde gitaren en overwelmende drums te horen. Datzelfde geldt ook voor de nummers “Mistique de la Vouivre” en “L’Ost De la Forteresse”. Die laten je echt niet stilzitten. Het brengt je ook naar een duistere wereld te horen aan de stem en gitaarriffs. In tegenstelling tot de track “Incantations”, wat weer vrolijker klinkt en licht brengt aan dit album. Er zitten rustigere drumpartijen in en een gitaarsolo waarin geen distortion te horen is. Dat geeft een mooi en uniek effect aan dit album.

De tracks “Bestiaire Fantastique” en “Heráldique” brengen niet alleen variatie aan het gehele album, maar zitten er ook veel variatie in de nummers zelf, wat heel gaaf is om te horen. Zo beginnen de nummers luid, vermengd het met een instrumentaal rustiger stuk en eindigt het met een energiek deel. De volgende track “La Tour De l’Alchimiste” is een instrumentale interlude van 1 minuut. De orgels brengen ons naar een mysterieuze sfeer. Om de witchcraft achtige sfeer erin te houden, sluit Arcanes & Sortileges daarom af met de instrumentale track “Dans le Cabinet de l’Archimage”.

Voor Arcanes & Sortileges van Darkenhöld moet je er echt even de tijd voor hebben om dit te beluisteren. Geen track kan je missen. Zo zitten er een paar rustige nummers tussen, maar ook veel energieke nummers, die je helemaal laten meeslepen in een mysterieuze maar drukke wereld.

Darkenhöld - Arcenes & Sortileges

Tracklist Arcanes & Sortileges

1. Oriflamme