Kazgaroth – Horn Of Oblivion

Ostrava geldt als één van de grootste steden van Tsjechië en de grootste in de oostelijke regio’s. Die stad brengt ook de nodige metalbands voort. Vanuit die plaats nabij de Poolse en Slowaakse grens opereert ook Kazgaroth. Afgelopen jaar zag Kazgaroth hun tweede langspeler , genaamd Horn Of Oblivion, verschijnen.

Kazgaroth

Het vijftal van Kazgaroth kent zijn oorsprong in 2014. Vier jaar later kwam de band met de eerste langspeler. Die heette Sessions From The Battlefield. Inmiddels heeft de groep een wat andere vorm gekregen. Alleen Jakub Frost is er nog bij vanaf de start. Zanger Tomás Kulhánek zit inmiddels in de band, maar dat was nog niet tijdens de opnames van deze schijf. Die is nog met Petr Hykel als brulboei aan het front.

Horn Of Oblivion

Deze tweede langspeler van Kazgaroth telt elf tracks. Samen zijn zij goed voor een kleine veertig minuten aan muziek. De release is voorzien van een boekje met daarin de teksten. Op die manier kan de metalhead heerlijk meezingen, of op zijn minst begrijpen waar het bij Kazgaroth over gaat.

Muzikaal laat de groep horen dat men invloeden uit de death en black metal haalt. De vocalen zijn daarbij ook gevarieerd, wat in het opzwepende ‘Chase’ goed te horen is. Daar zijn momenten die doen denken aan de black metal, terwijl enkele diepe grunts ook de death metal naar boven halen. Misschien past de term blackened death, zoals bij God Dethroned, dan wel het beste bij deze Tsjechen.

Wat Kazgaroth goed doet, is dat er een lekker tempo in de nummers zit. Opener ‘Zradce’ zet gelijk die toon en ‘Siege Of Valley’ laat daarbij ook nog eens horen dat de band een goede combinatie van sterke melodielijnen en energieke breaks in de muziek kan opnemen. Complimenten daarvoor aan zowel de gitaristen als de ritmesectie. ‘Kral Je Mrtev’ bewijst dat Kazgaroth ook op een slepender tempo goed uit de voeten kan. Wie het liefst uithangt op de kruising van de black en death metal zit bij deze Tsjechen goed gebakken. Horn Of Oblivion bewijst dat Kazgaroth die combinatie namelijk op een erg lekkere manier aan de man kan brengen.

Kazgaroth - Horn Of Oblivion

Kazgaroth online