Shoot The Messiah – Kill all Gods

Leestijd: 3 minuten

In 2015 kwam er een groepje Nederlandse muzikanten samen. Sommige kende elkaar al van Morgellon. Ondanks de muzieksmaken in de band verschillen hebben ze samen één gezamenlijke passie. Deze passie is een potje brute muziek neerzetten voor ons. In 2016 was de band regelmatig te vinden om verschillende podiums en ze zijn flink gegroeid als je ze gaat vergelijken. Vooral hoe ze nu op het podium staan en hoe ze er toen stonden. Dit album is hun eerste langspeler en daarbij het tweede wat ze hebben uitgebracht. In acht tracks slepen ze je mee in een dodelijke combinatie van death/thrash. Kill all Gods komt 12 jullie uit in eigen beheer.

Het album knalt open met ”Oblivion Walker”. Het is een nummer die er direct in knalt. Dit omdat het snel, agressief en afwisselend is. De zware gitaren eronder in combinatie van de vocalen zorgen voor een interessant geheel. De opening van ”Arise” is zeker iets unieks. Het is zeker het luisteren waard. De bombastische drums passen er perfect bij. Bij het derde nummer komen we aan bij ”Shoot the Messiah”. Wat opvalt bij dit nummer en bij andere nummers tot nu toe is dat ze erg melodieus zijn. Al snel daarna hoor je een riff die nog wel even blijft hangen. Het is een nummer die goed te onthouden is door de riffs die erin zitten. Bij sommige stukken in het nummer duurt het wel erg lang voordat je weer wat tekst hoort. Gelukkig is er een afwisseling in die je niet 123 had zien aankomen. Hierna gaan we door naar een nummer waar een lekker tempo inzit.

Bij de tweede helft komen we aan bij een vrij lang nummer. In negen minuten tijd word je helemaal het nummer in meegesleurd. Een opvallende op Kill All Gods is het nummer ”Locust of the Abbys”. Je voelt gewoon de emotie van het nummer terwijl je het luistert. Dit zorgt ervoor dat dit nummer echt een pluspunt is. Het één-na-laatste nummer heeft een opening die wel redelijk vrolijk klinkt. Gelukkige worden de vrolijke deuntjes snel omgewisseld voor snoeiharde metal riffs. Toch hoor je sfeer van op het begin door het hele nummer heen. Het laatste nummer is op Kill all Gods is ”Morgellon”. Na de opening die je even snel in de sfeer trekt word je erin echt meegesleurd. In mijn ogen sluit dit nummer het album af met een positief gevoel. Het beste van dit nummer is dat je het makkelijk onthoudt in combinatie met de riffs. Het is zeker een nummer waar je lekker op kan moshen.

De nummers zijn over het algemeen wel aan de wat langere kant. Dit zorgt ervoor dat ze soms minder interessant worden. Gelukkig weten ze er wel veel afwisseling in te brengen. Het geluid van Kill all Gods is erg helder en zuiver. Het geluid is op sommige momenten ook erg modern. Althans zo voelt het aan. Op sommige punten zijn ze erg vernieuwend. Dit omdat ze behalve standaard death/thrash ze er ook meer in verwerken. Het heeft niet alleen de standaard riffs maar ook veel melodieuze composities. De vocalen op het album passen er goed bij. Dit omdat het laag en bruut klinkt. De grunts zijn erg helder en er is voldoende afwisseling. De drums passen er goed bij en je hoort duidelijk de progressieve kant van de drummer. De bas valt niet heel erg op in het album. Hij vormt meer één geheel met de muziek. In conclusie het is een album dat zeker het luisteren waard is. Voor deze jonge band echt een goede prestatie.

Vergeet niet naar hun release show te komen de 12e!

Geen fotobeschrijving beschikbaar.