Courtney Marie Andrews – Old Flowers

1990. In dat jaar stond Seattle bekend als het wereldwijde centrum van de grunge. Nirvana, Pearl Jam, Alice In Chains en Soundgarden waren hot. In dat jaar werd elders in de Verenigde Staten Courtney Marie Andrews geboren. Zij woont inmiddels in Seattle. Die stad ademt nog steeds muziek, al is het bij haar geen grunge. Courtney Marie Andrews komt via Loose/Fat Possum met Old Flowers.

Courtney Marie Andrews

Zoals gezegd is deze muzikante in 1990 geboren. Ze is in haar tienerjaren muziek gaan maken en dat wierp snel zijn vruchten af. Courtney Marie Andrews kan namelijk ook gekend worden van Invented. Zij deed bij een aantal tracks op die plaat van Jimmy Eat World mee als achtergrondzangeres en ging in die tijd ook op tournee met die band. Courtney Marie Andrews staat zelf echter voor de rustige kant van de muziek. Haar breekbare liedjes maken haar tot een aangename verschijning in de wereld van de singer-songwriters.

Old Flowers

Het zijn tien tracks die op de tracklist van Old Flowers prijken. Courtney Marie Andrews legt in die tracks op Old Flowers haar gevoel duidelijk bloot. De twijfel in relaties en de keuzes die daarbij horen, worden mooi en breekbaar vertolkt. ‘If I Told’ laat dat goed horen. ‘Together Or Alone’ laat daarbij het mooie van een goede basis op piano horen.

Verwacht bij Courtney Marie Andrews op Old Flowers geen zoetsappige liedjes. De zware ondertoon geeft kracht aan de songs. Dat de thematiek heftig is, wordt dan ook op een mooie wijze vormgegeven. ‘Carnival Dream’ is daar een goed voorbeeld van. Het vleugje country dat in de sound rondzwerft, geeft de muziek ook iets om het gevoel op te wekken dat men aan de waterkant in de zon hiervan moet genieten.

Courtney Marie Andrews heeft met haar nieuwe studioplaat Old Flowers een bijzonder breekbare plaat gemaakt. De kunst om gevoel zo om te zetten in bijzondere muziek is een gave die lang niet iedereen bezit. Seattle heeft haar nieuwe Courtney.

Courtney Marie Andrews  Old Flowers Loose Fat Possum

Tracklist Old Flowers

1. Burlap String