VULCANO + PROFANATICA + DEMONOMANCY @Little Devil

Elke keer als er weer een nieuwe MMM (Mario’s Metal Mania) is, weten ze een line-up neer te zetten waar iedereen gelukkig van wordt. De MMM shows zijn eens in de zoveel tijd en verschillen per keer. Er is altijd wel een editie die bij jou past! En ook dit keer weten ze drie bands die uit drie verschillende landen komen met één zelfde passie te boeken. Voor dit avondje stond er een flink bord vol met death/black en hier wat thrash die je heerlijk kon verteren met het grote assortiment aan drinken.

Demonomancy

Deze avond bomvol thrash en death gaat van start met de Italiaanse band Demonomancy. De mannen hiervan weten een goed stevig potje black/death te verkopen. Helemaal geschminkt staan ze op het podium om ons te vermaken. Het geluid is vanaf het begin niet helemaal op zijn best. Hier en daar klinkt het karig net zoals het lichtspel die zich afspeelt. De set was zeker niet hun beste set en het werd na een poosje een lange eentonige brei. Desondanks was het een leuke performance om mee te krijgen.

Profanatica

Profanatica is in 1990 opgericht door drie voormalige leden van Incantation. Na twee jaar bezig zijn geweest kwam het tot een einde tot dat ze in 2001 weer verder gingen. Vanaf die tijd bleven ze regelmatig materiaal uit brengen. Vorige maand wisten ze nog het nieuwe album Rotting Incarnation of God uit te brengen. Uiteraard werden er nummers van dit nieuwe stukje metaal aan ons gepresenteerd. Toen ze eenmaal begonnen klonk het als een verbetering vergeleken met de eerste band. Het klonk wat zwaarder dan de eerste band, maar ook een stuk egaler. Het publiek ging ook meer los tijdens deze show. Ondanks ze net zoals de eerste band met drie man stonden, wisten hun het toch net wat voller te maken.

Vulcano

En dan uiteindelijk is het tijd voor de Braziliaanse black/death/thrash legendes Vulcano. Al sinds de jaren 80 weet Vulcano hun muziek over de wereld te verspreiden. De muziek is bruut, puur en vol met passie. Ondanks ze er ook jaren er tussenuit zijn geweest weten ze nog steeds hun werk te presenteren. Ondanks het een old school bandje is, weten ze ook nieuwe invloeden erin te verwerken. Hierdoor is het voor de oudere old school liefhebbers een leuke band maar ook voor metalheads die van wat nieuwers houden. Wanneer ze beginnen te spelen wordt het vrij duidelijk waarom ze headliner zijn van deze avond vol met herrie. Het geluid weet weer net een stapje beter te zijn dan voorgaande bands. Vulcano speelt een show die vergelijkbaar is met de kers op de taart. Het publiek gaat nu ook echt los en het licht geeft een toepasselijke sfeer weer bij deze band. Het was een zeer verrassende show waarbij je heerlijk kon genieten van metal. Kortom een top avond en top editie van MMM.