YOB, Midnight, Night Demon, Spirit Adrift @Effenaar, Eindhoven

Het was een affiche waar de liefhebber van het zwaardere werk van smulde. Dat YOB naar de Effenaar in Eindhoven zou komen, was al geweldig, maar dat ook Midnight, Night Demon en Spirit Adrift de bühne op zouden komen, beloofde dat het een volle avond zou worden. Voor velen was dit dan ook de kans om eindelijk weer een avondje heaviness te genieten.

Night Demon en Spirit Adrift

De keerzijde van een bomvolle avond is dat niet iedereen in staat is om de eerste band(s) te attenderen. Het openbaar vervoer en files zijn dan ook redenen waarom nog lang niet iedereen die een ticket had, aanwezig was bij de set van Night Demon. De ondergetekende incluis. Spirit Adrift volgde iets voor acht uur. Daar was het al een stuk drukker, wat voor de band natuurlijk ook leuker is.

Midnight

De Amerikaanse band Midnight is een vreemde eend in de bijt in de wereld van de metal. Buiten het feit dat men laveert tussen de invloeden van verschillende extreme stijlen, is het ook een eenmansband. Athenar is dan ook Midnight. Eerder dit jaar kwam Let There Be Witchery uit. Die plaat werd natuurlijk ook deze avond vertegenwoordigd in de setlijst van Midnight, waarbij Athenar voor de liveshows wel een band om zich heen heeft.

YOB

Hoe leuk, vermakelijk en krachtig de eerste drie bands ook waren, YOB was het echte hoofdprogramma van deze tournee. Our Raw Heart stamt alweer uit 2018, maar is natuurlijk nog steeds hot. Daarna heeft de groep nog wel livemateriaal op de markt gebracht. Live is YOB ook een must voor de metalhead, wat ook bleek in de Effenaar. Deze Amerikanen weten hoe een heavy set weggezet moet worden.

De show van YOB en de supports van deze avond, zorgde ervoor dat de metalhead met een tevreden gevoel naar buiten ging. Eensgezind is men over dat de opvolger van Our Raw Heart snel mag volgen.

YOB ONLINE

Effenaar online